Pieterpad 2 Etappe 2 Zelhem - Braamt 18 km - Reisverslag uit Wintrange, Luxemburg van Natasja - WaarBenJij.nu Pieterpad 2 Etappe 2 Zelhem - Braamt 18 km - Reisverslag uit Wintrange, Luxemburg van Natasja - WaarBenJij.nu

Pieterpad 2 Etappe 2 Zelhem - Braamt 18 km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

18 Juni 2014 | Luxemburg, Wintrange

Afgelopen zaterdag 14 juni (Olaf en Annet hun eerste trouwdag) ben ik het PieterPad weer gaan oppakken. Ik had er veel zin in. Het weer was goed. Om 08:32 met de trein uit Assen vertrokken.
Eerst richting Zwolle om daar over te stappen op de trein richting Deventer. Eenmaal in Deventer wederom overstappen dit keer in een bus. Bus 56 richting Borculo. De reis verliep tot Borculo voorspoedig.

Daar er meestal wel vertraging op treedt tijdens mijn reizen, gebeurde dat ook tijdens deze reis. Haha
Ik stap in Borculo uit om over te stappen op bus 23 richting Doetinchem. Op het moment dat bus 56 weg rijdt kom ik erachter dat bus 56 is verandert in bus 23 :-( daar sta je dan!!! Een verplicht uur in Borculo.
Wat mensen eigenlijk helemaal niet zo erg is.
Het blijkt een leuk stadje te zijn.
Het heeft de nodige supermarkten een hema een vvv kantoor. Een terras rondom de kerk. Een krital- en brandweermuseum.
Genoeg te doen dus en allemaal vlakbij de bushalte.
Voordat ik het vergeet zelfs een aller leukst groente/fruit winkeltje waar ik mijn lunch voor onderweg heb gekocht. Echt een aanrader.
Een uur later bus 23 genomen. In plaats van 11:15 kwam ik om 12:15 aan in Zelhem.

Nu toch wel veel zin om aan de wandel te gaan.
Zelhem is trouwens ook een prima startpunt voor een kopje koffie of om langs de supermarkt te gaan.
Eenmaal begonnen loop je snel Zelhem uit.
Over veel zandpaden..wat ik zelf het prettigst vind.
Geluncht wordt er vandaag onderweg op een bankje.
De temperatuur loopt gedurende de dag op..oeps vergeten mijn gezicht in te smeren vandaag.

Een prachtig stuk vandaag is Slangenburg -oorspronkelijk 14e eeuwse havezate, met versterkt slot, pachtboerderijen en bossen. In 1945 stichtten Benedictijnen een tweede vestiging in het toen leeggekomen slot Slangenburg. Ze kochten een deel van het landgoed aan en bouwden in 1952 de huidige abdij. Het kasteel doet nu dienst als gastenverblijf van het klooster. Op het landgoed is een winkeltje waar je tevens koffie en thee kunt krijgen. Alleen open in het weekend!!
En waar je tevens voor 20 cent gebruik kunt maken van een goed toilet. Wanneer je het slot verlaat volgt wederom een mooie route.

De laatste 7, 2 km verloopt meer over asfalt. Wel passeer je een sluisje en een vistrap..In het plaatsje Warm er hangt een vlag en je loopt een paar meter naar links is een rustpunt bij een boerderij. Echt geweldig vind ik dit zulk plekjes. De eigenaar van de boerderij heeft een picknicktafel neeegezet. Met allerlei voorzieningen klaar staan zodat je zelf een kopje thee of koffie kunt maken.Verse muntthee valt ook onder de mogelijkheden.
Ik heb er heerlijk een kopje thee gedronken..met ondertussen gezelschap van een ezel en een pony.
Braamt heb ik uiteindelijk zo gevonden. Na nog even een weiland te hebben doorstoken. Dit keer heb ik een hotel geregeld.
Na toch nog 2 km weer terug te hebben gelopen richting Zeddam pff was ik op mijn eindpunt voor deze dag aangekomen. :-)

En wat een verassing....mijn hotelkamer heeft een bad :-)
Dat was nog eens een leuke verrassing!

  • 19 Juni 2014 - 09:47

    Oompie John:

    Ha Natasja,
    Leuk dat je de draad weer opgepakt hebt. Wat een leuk verslag en mooie foto's. Mooie natuur onderweg, de bloemen staan er mooi bij, je zult genoten hebben. Die blauwebloempjes doen gewoon "pijn" aan je ogen. IK herinner me die kleur van hoog in de bergen, kleine gentiaantjes, een heel veld vol, ook zo mooi.De klaprozen zijn ook erg mooi, vorig jaar had ik heel veel papapvers in mijn tuin, zal je per email een paar foto's opsturen. De bootjes langs de kant heb je ook mooi op de foto gezet, mn complimenten. Nou geniet ze na he van al dat moois en leuks. En alvast veel voorpret met de volgende etappe!
    Groetjes van John

    PS muntthee valt ook onder mijn favorieten, heb zelf munt in mijn tuin staan, is er ook in komen waaiien, net als de papavers :)

  • 19 Juni 2014 - 19:55

    Desiree:

    Hoi,

    Wat leuk om te lezen, mooie foto's ook. Man wat kun jij leuk schrijven. Elke keer weer.
    Dikke kus.
    Liefs, desiree

  • 21 Juni 2014 - 07:20

    Frouke:

    Leuk verslag!! Mooie foto's!! Xie je vanmiddag.
    Groetjes van Frouke

  • 25 Juni 2014 - 10:29

    Diana:

    Ha nicht,

    Zo. het duurde even, maar ik ben weer bij hoor.

    Leuk om te lezen en te bekijken.
    Ik vind het grappig om te zien hoe snel je schrijfstijl veranderd is de laatste tijd. En dat bedoel ik heel positief.
    Ook spat het plezier wat je onderweg hebt, er vanaf.
    Jij verstaat de kunst van het genieten ook goed!

    Dat winkeltje is gaaf zeg. Die zou ik hier wel om de hoek willen hebben.

    Nou, groetjes weer, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 3566
Totaal aantal bezoekers 85820

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: