Oktober 2012 Pieter Pad - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Oktober 2012 Pieter Pad - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Oktober 2012 Pieter Pad

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 December 2012 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal,

in Oktober 2012 ben ik er dan toch aan begonnen. Het Pieter Pad.
Een van die dingen die ik altijd al wel eens heb willen doen.
Maar, tja waar haal je zo snel een wandelmaatje vandaan.
Alleen lopen,nee dat is een van die dingen die ik nooit zou durven. En toch wie niet waagt..wie niet wint;)
Soms moet je je eigen grenzen durven verleggen.
Natasja en kaartlezen?! (dat dacht ik dus niet)
En toch was ik in Oktober in zo'n bui..

Jaja, ik naar de nieuwe bibliotheek van Assen. En ja daar was een boekje van het Pieter Pad. Eerst thuis maar eens een beetje doorgelezen.
Vervolgens dacht ik,ik ga het gewoon maar proberen. Er zijn zoveel mensen die alleen op reis gaan backpacken,pelgrimstochten maken,wandelen,fietsen. Dus waarom ik dan niet.

Dus ja op met de trein naar Groningen. Daar met de bus naar Winsum en vanuit daar met een klein busje. Naar Jawel Pieter Buren de start van het pad.

En kijk nou,naast mij zaten er nog 4 andere mensen in de bus. En jawel allemaal de rugzakken en wandelschoenen aan. LEUK!

En zo ben ik de eerste etappe van Pieterburen naar Winsum gaan lopen.
Een korte 1e wandeling om van dit pad te proeven.
De eerste etappe Pieterburen-Winsum bestaat uit 11 km lopen.

Informatie:
Het Pieterpad is in totaal 492 kilometer lang. De route is beschreven in twee gidsen.

Deel I omvat het traject van Pieterburen naar Vorden. De lengte van dit traject is 235 kilometer. De route is verdeeld in 13 dagetappes.

Deel II bestrijkt het traject van Vorden naar de Pietersberg bij Maastricht en heeft een lengte van 257 kilometer. Dit traject is onderverdeeld in 13 dagetappes.

De dagetappes zijn gemiddeld tussen de 15 en 22 km lang en beginnen en eindigen gewoonlijk op een plaats die met behulp van openbaar vervoer te bereiken is. U kunt natuurlijk ook uw eigen etappe-indeling maken. De gegevens over openbaar vervoer, overnachtingsadressen en horeca-accomodaties die in de gids zijn opgenomen zullen u hierbij zeker van dienst zijn.

Etappe Indeling deel I
Pieterburen - Vorden

1 Pieterburen Winsum 11
2 Winsum Groningen 19
3 Groningen Zuidlaren 21
4 Zuidlaren Rolde 18
5 Rolde Schoonloo 18
6 Schoonloo Sleen 24
7 Sleen Coevorden 21
8 Coevorden Hardenberg 19
9 Hardenberg Ommen 21
10 Ommen Hellendoorn 21
11 Hellendoorn Holten 16
12 Holten Laren (Gld) 15
13 Laren (Gld) Vorden 14


Etappe indeling deel II
Vorden - Maastricht (st. Pietersberg)

1 Vorden Zelhem 16
2 Zelhem Braamt 18
3 Braamt Millingen 24
4 Millingen Groesbeek 20
5 Groesbeek Gennep 15
6 Gennep Vierlingsbeek 17
7 Vierlingsbeek Swolgen 21
8 Swolgen Venlo 21
9 Venlo Swalmen 23
10 Swalmen Montfort 22
11 Montfort Sittard 24
12 Sittard Strabeek (Valkenburg) 22
13 Strabeek (Valkenburg St. Pietersberg 15

De eerste etappe is mij meer dan goed bevallen. De bewegwijzering staat goed aangegeven. Bij de zeehonden creche 1 x verkeerd gelopen,gelukkig kwam ik hier zelf wel weer uit. En 1 x in Winsum.
In winsum wordt ik gelijk terug geroepen dat ik verkeerd loop.
Je bent niet alleen op dit Pad......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2012

Etappe 4 Zuidlaren-Rolde

31 December 2012

Etappe 3 Groningen-Zuidlaren

30 December 2012

Etappe 2 Winsum-Groningen

30 December 2012

Oktober 2012 Pieter Pad
Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 85987

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: