Etappe 6 Schoonloo-Sleen Afstand 24 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Etappe 6 Schoonloo-Sleen Afstand 24 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Etappe 6 Schoonloo-Sleen Afstand 24 km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 Februari 2013 | Nederland, Nederland

Wat is dit toch leuk om te doen..
Heerlijk deze wandel verslaving en gezond ook nog!

Dinsdag 12 februari wilde ik vroeg op pad gaan,want 24 km is een eind lopen. De avond ervoor had ik mijn tas al zo goed als klaar gezet..
Om 8.30 wilde ik de bus halen dan kon ik om 9.00 van start.

Even voor 8.30 zit ik in bushokje 21 richting Emmen op de bus te wachten.
Er komt een jongeman aangelopen die mij bekend voor kwam,maar nee dacht ik dat is h'm niet. Nog eens goed kijken.
Dat is Mirko, maarr wat doet hij in Assen?
Effe zwaaien..He!
Mirko is familie de zoon van Frouke van mijn nicht. Hij blijkt onderweg te zijn naar Rolde voor zijn afstudeer stage.
Mirko verklaart mij natuurlijk voor gek,dat ik bij deze temperaturen -3 en op dit tijdstip ga wandelen.
Wij de bus in en verder bijkletsen..Mirko stapt uit in Rolde ... en ik tuf verder naar Rotonde Schoonloo.
Een moment van onoplettendheid en shit daar sta je dan te vroeg uitgestapt.. Ik geloof dat het een halte ergens in Grolloo was.
Tel dus maar 3km + 24Km op, de route voor vandaag wordt nu dus 27km.

Goed bij cafe Hegeman aangekomen begint dan mijn wandeling.
Natasja is nog niet bij de bosrand en jawel er moet weer geplast worden.
Beter om dit dan ook te doen,want anders bederft dat de wandeling.
Vervolgens gelijk maar even de afstand van vandaag op de foto gezet.
Plus mijn nieuwe eigen Pieter Pad boekje, van Freddy gekregen.
Freddy nogmaals bedankt,ik ben hier erg blij mee.

Heerlijk aan de wandel door de nog steeds witte bossen.
Op naar een prachtig stukje natuur door boswachterij Schoonloo op naar De Tweelingen.. Op het moment dat ik eens achterom kijk, blijken er twee wandelaars achter mij te zitten.
Jammer dat geeft soms een lastig gevoel,maar belangrijk blijft, je niet laten opjagen en in je eigen tempo verder gaan.

De route verloopt voorspoedig en wanneer ik lekker doorloop heb ik het niet koud.
Wederom gaan we een mooi natuurgebied in,Orvelter veld. Voorbij de Wenning waar ik een kopje koffie had kunnen pakken,maar nee ik ga liever lunchen in de natuur.
Even over het wildrooster en daar tref ik aan de linker hand, een bankje in de zon. Daar mijn lunch opgegeten,die naast brood ook uit een hard gekookt eitje bestaat mmm. Ik zie vele wandelaars dit doen,dus dacht dat moet ik ook maar eens meenemen voor de lunch.

Wauw de schotse hooglanders grazen, dat is mijn uitzicht tijdens de lunch.
De route loopt vlak langs deze wezens en ik loop er maar voorzichtig langs.
Een prachtig gezicht vind ik het altijd.

Tijd om te plassen,kan het of kan het niet. Dadelijk komen de andere wandelaars eraan. Ik moet nu toch wel nodig dus duik de bosjes maar weer in.
In dit stukje bos blijkt een .... hagedis te leven..wel lees ik dat deze in April uit zijn holletje kruipt. Het plassen kan dus,maar ik zou dit wezentje in April wel eens willen spotten.

Vandaag valt mijn paraplu mij wel geteld 6x uit de handen.. Tja zwaar is ie niet. Toch is het een goede oefening tijdens het lopen om de plu weer van de grond op te rapen. Je leert echt al je beenspieren kennen.

Sleenerzand,Zweelooer bossen echt onder de indruk. De ondergrond is nu niet modderig meer. Wat ik bij de vorige wandelingen had,maar nu hard.

Vele ATB routes hier,valt mij op.

Op naar het Pieterpad monument.. Ik dacht dat ik h'm gemist had maar nee gelukkig loop ik er tegen aan.
Een indrukwekkend monument uit 2004 ter ere van Bertje Jens en Toos Goorhuis-Tjalsma(1915-2004), de bedenkster van het Pieterpad. Toos en haar vriendin Bertje Jens hebben het pad uitgezet tussen 1978 en 1983.
Dames bedankt hiervoor!
Het monument staat op een mooie locatie waar je tevens ruimte is voor een pauze moment.

De wandelaars achter mij niet meer waargenomen.

1x verkeerd gelopen,pff wel een beetje moe nu.
De laatste km naar Sleen bleek ik ooit eens gefietst te hebben.
Moe maar zeer voldaan kom ik aan in Sleen,bijna 16:00 zie de klok op de kerk in Sleen.
De bus komt 1x per uur om mij naar Assen te brengen.

Dus maar boodschappen gedaan bij de albert hein in Sleen,kaartjes gekocht. Er is een bakkertje naast de albert hein,waar je koffie kunt kopen. Toen maar naar de bushalte.

Die ligt net buiten Sleen. Jammer genoeg stonden er geen bustijden aangegeven. Dit moet je van tevoren dus goed uitzoeken.
Ook was er geen bushokje,ik heb het daar even flink kkkouddddddd gehad.. Maar eindelijk dan toch daar is de bus die mij in 45 minuten naar Assen brengt :-)

Status: wel spierpijn zware benen, geen blaren.
Eind goed al goed.
Rolde-Schoonloo
Schoonloo-Sleen echt hele mooie etappes...........................

  • 13 Februari 2013 - 20:13

    Frouke:

    Hier de moeder van de jongeman die jou voor gek verklaard heeft. Ik trots op je, dat je dat in je up doet. RESPECT!!!

  • 13 Februari 2013 - 20:16

    Frouke:

    het moet natuurlijk zijn: ik BEN trots op je!!!!!

  • 13 Februari 2013 - 20:30

    Desiree:

    Dit is erg leuk om te lezen en te volgen. Liefs en XX-Desiree

  • 13 Februari 2013 - 23:09

    Mam:

    geweldig ik doe je niet na ,maa rje komt op mooie plekjes waar je anders niet kom
    harstikke goed straks of nu lekker slapen en een knuffel van mij
    mam



    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 3018
Totaal aantal bezoekers 85980

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: