Etappe 7 Sleen - Coevorden 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Etappe 7 Sleen - Coevorden 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Etappe 7 Sleen - Coevorden 21 km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

19 Februari 2013 | Nederland, Nederland

Na mijn wandeling van Schoonloo naar Sleen die 24 + 3 km dacht ik toch echt even een pauze te moeten nemen van het Pad.
Zevenentwintig kilomter is me ook wat.. En dat wachten bij de bushalkte in Sleen nekte me aardig. Wat had ik het kkoudd!

Toch terwijl ik op woensdagmorgen ( 13 februari) aan het wakker worden wordt. Gaat er door mij heen, nog 1 vrije dag,het weer is voor februari goed,koud,maar geen regen.. Wat doe je liever huishoudelijke klusjes,of toch nog een dagje PieterPadden.
De benen voelden goed,geen blaar te bekennen.
Nou dan...!,een sprintje uit bed ontbijten. Extra brood smeren voor de lunch en wegwezen! Zorgen dat ik zo snel mogelijk een bus te pakken krijg richting Sleen.

Het werd de bus van 9:30 uur, bus 21.
Ik heb ook nog een kort verhaaltje over de busrit..
Een moeder met wandelwagen en twee kleine kinderen stapt ook de bus in. En komen mij gezelschap houden achter in de bus.
De moeder is haar wandelwagen aan het inpakeren en de kids zoeken al een plek in de al rijdende bus. Dat gaat gelukkig net goed, zonder vallen allemaal gesetteld in de stoelen.
We zijn nog geen 15 minuten onderweg of jawel hoor!
Het meisje begint te spugen in de bus,zo uit het niets. De moeder had gelukkig een snelle reactie en gelukkig viel alles op de grond en kwam het niet over de kleding.
Het bleef gelukkig bij die ene keer.. Maar het meisje had het zwaar in de bus.
Ik had met het haar te doen,vroeger ben ik zelf ook vele malen misselijk,spugende geweest in de auto als de bus. Ik heb zelfs een gat in m'n hoofd gehad,door een valpartij in de bus (jaja de herinneringen,kwamen weer boven)
Tip: ga voor in de bus zitten!!!

Ik ben er ,dit x bij de juiste halte uitgestapt in Sleen.
Nog even zwaaien naar de moeder en haar kinderen en Off I GO!

Een klein stukje hetzelfde pad door Sleen. Langs de kerk,nogmaals een foto gemaakt. Om 10:20 ongeveer bij de kerk vertrokken.
Langs de Albert Hein,Kaartenwinkel,brievenbus :-)en richting Erm.

Het pad liet zich makkelijk vervolgen.
Het eerste stuk was nog een gedeelte met zandpad.
Daarna was de rest van de route,zo'n 90 % verhard ;(

Op een gegeven moment ging ik zig zaggen langs de oever.
Toen zag ik ineens dat er twee mensen achter mij liepen. Leuk meer mensen op het pad!!

We passeren Holsloot, Hoolbrug kleine gemeenschappen..
Dezelfde weg aanhoudend passeren we eerst nog "Marokko" en vervolgens kruisen we de spoorlijn Coevorden-Emmen.
We passeren de buurtschappen De Haar en Dalerveen.

In Dalerveen kan er koffiegedronken worden,joepie en dan een nette plaspauze deze keer. Tot op heden was ik nog geen bos of bosje tegen gekomen om achter een boompie te kunnen plaatsnemen.
Op naar www.boerhoorn.nl volgens het boekje alleen op dinsdag gesloten.
Wanneer ik aan kom staat er op de deur "Gesloten"', aah jammer. Voor het dorpscafe staan echter twee mannen te roken en zeggen,gewoon naar binnen gaan het is open. BLIJ

Rechts een vergaderzaal vol met alleen maar MANNEN. In het restaurant zit een vrouw en overduidelijk net als mij een PieterPad ganger.
Eerst effe snel plassen. Toen een kopje tomatensoep en een capuchino besteld. Vervolgens raak ik aan de praat met Yvonne..

Zij is sinds gisteren alleen aan de wandel.. Haar wandelmaatje moest er mee ophouden i.v.m een pijnlijke knie.
Ik vertel dat er achter mij nog twee mensen op het pad zijn.
OO zegt Yvonne twee dames waarschijnlijk die zaten bij mij in het bed and breakfast in Sleen.
Yvonne komt uit Brabant net als de andere twee mensen op het pad.
Zij loopt een aantal dagen achter elkaar op het pad.

Mijn soep en koffie zijn op,er hoeft nog zo'n 12 km gelopen te worden. Ik stel voor om samen te gaan lopen anders loop je ook zo achter elkaar aan.
Prima plan en gezellig!
Tot nu toe vind ik dit het minst leuke pad dat ik gelopen heb.
Maar zo met gezelschap maakt dat veel goed.
Al pratende komen we erachter dat Yvonne met haar vriendin de twee mensen waren die achter mij aan liepen van Schoonloo naar Sleen.
HAHAHA leuke belevenissen... Ik zag ze op een gegeven moment niet meer, omdat waar ik mijn lunchpauze had die dag zij het pad hebben afgebroken.
Doordat haar wandelmaatje een pijnlijke knie had hebben ze het pad niet kunnen uitlopen.
Ik liep met mijn grote paraplu en zij dachten dat ik met een hond liep. LOL

Yvonne heeft me een keer helemaal op de foto gezet tijdens een pitstop..
En op het einde van de route heb ik nog een kiekje van Yvonne gemaakt vlakbij de watertoren in Coevorden..

Het heeft even geduurt Yvonne, maar hier dan toch mijn verslagje van de wandeling!
Nog bedankt voor de gezelligheid!! Hoe is het jou verder vergaan met de andere twee etappes?

In Coevorden heb ik de trein naar Zwolle gepakt en vervolgens naar Assen....Het einde van etappe 7 alweer!




  • 19 Februari 2013 - 13:59

    Anita:

    Hoi Natas, leuk zeg! Ik wist niet dat je een blog had.
    Mooie (en lange) wandelingen maak je en leuke manier om zo mensen te ontmoeten!
    Groetjes Anita

  • 20 Februari 2013 - 18:12

    Frouke:

    Ik heb ook wel eens met jouw mams in de bus gezeten en daar kwamen we groen weer uit, haha!!
    Herkenbaar, die verhalen.
    Op naar de volgende etappe, YOU GO GIRL!!
    Groetjes Frouke

  • 04 Maart 2013 - 10:40

    Diana:

    Ha nicht,

    Nou, ik ben weer helemaal bijgelezen hoor.
    Ik word gewoon enthousiast van jouw verhalen en foto's. Heel leuk.
    De sneeuwfoto's vind ik echt prachtig!

    Had ik al eens verteld dat mijn Pa ook met deze wandeling bezig is?
    Staat even op een laag pitje nu, omdat hij niet zo lang bij Anita weg wil.
    Vind je het goed als ik hem op deze site wijs? Misschien vindt hij het ook wel leuk om je te volgen.

    Groetjes en veel plezier tijdens je volgende etappe.

    Doei, Diana

  • 04 Maart 2013 - 12:51

    Natasja :

    Hoi Diana,

    je vader volgt mij al,ik heb hem op de mailinglist staan. Ik dacht dat ik jou hier ook al op had staan. Ik probeer het nog een keer. Je vader is tot Schoonloo etappe 5 gekomen.
    De etappes 6 en 7 heeft hij van mij al uitgeprint voor wanneer hij het Pieter Pad weer op pakt.
    Het pad is super leuk om te doen en een verslag met de daarbij behoorende foto's vastleggen is Geweldig om te doen;) !
    De bedoeling is om de komende 2 dagen weer verder op pad te gaan..
    Het gaat heerlijk weer worden.. nu geen sneeuwfoto's meer. Maar waarschijnlijk wel van sneeuwklokjes onderweg.
    Ik kijk er naar uit, wie weet wat het mij nu weer gaat brengen.

    Groet Natasja

  • 06 Maart 2013 - 21:45

    Diana:

    Het lijkt me vooral ook leuk en heel waardevol om straks achteraf al je verslagen + foto's te lezen en te bekijken. Je hebt straks een prachtig document.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 3880
Totaal aantal bezoekers 85983

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: