Etappe 9 Hardenberg-Ommen afstand 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Etappe 9 Hardenberg-Ommen afstand 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Etappe 9 Hardenberg-Ommen afstand 21 km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

07 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Het heeft mij echt geholpen dat ik mijn treinkaartjes voor de dinsdag als de woensdag, maandag al had gekocht.
Want wanneer je je verkouden voelt zijn de ochtenden het minst. Ziek ben je niet.. een klein beetje lamlendig wel. Nu had ik ervoor kunnen kiezen om toch thuis te blijven,maar nee! Zonde van het GELD.
En thuis ga je dan toch maar rondhangen.

Snel mijn lunch klaar gemaakt voor vandaag.
Eerst goed ontbijten en hup de wandelschoenen weer aan. Opnieuw lopend naar het station van Assen.

Wederom de 9:14 trein.
Mijn boekje weer mee.. Hup in Zwolle weer naar de Albert Hein to Go,mijn cappuchino halen. Bijna mijn waterfles kwijt,maar iemand zag h'm vallen. Een liter water onderweg,daar red ik het tot nu toe prima mee.

En om 10:20 vertrek ik weer met de vechtdallijn richting Hardenberg.
Ja het zijn mooie treinen, 1 heel irritant dingetje dat de deuren heel veel lawaai maken bij het open gaan. Wat een rotgeluid is dat.

In Hardenberg eerst maar het beginpunt opgezocht van de wandeling. Dat verliep vlotjes. Via hele grote rode bloempotten loop ik het centrum van Hardenberg uit. Langs het water,met opnieuw mooi uitzicht op de stad.

En jawel, op een gegeven moment moet ik een fietspad op.. Maar nou ja zeg! Mijn weg wordt versperd,ze zijn er bezig met de bouw. En ik kan er echt niet langs. Ik heb 1 x in Grunn zo iets meegemaakt op het PieterPad, maar toen heeft het PieterPad zelf een omleiding gemaakt. Dat was er nu niet?. Ik moest maar richting Rheeze gaan.
Ik eerst maar op weg,in Rheeze kom ik wel dacht ik,maar de route van de bus is niet zo mooi.
Vervolgens goed het kaartje bestudeert een stukje door de woonwijk gelopen. Ik moet richting de fietstunnel die gaat onder de weg door volgens de kaart. Ik ben maar een stukje langs de grote weg gaan lopen en heb zo de fietstunnel gevonden. Toen kon ik het Pieter Pad gelukkig hervatten.

Veel Groen,lekker warm weer,veel bos..
Ja, Nederland mag er zijn.
Ik had vandaag op een woensdag veel mensen op het pad verwacht. Niks was minder waar. Er liepen twee mensen achter mij,de man met de rode jas. Meer heb ik niet van ze gezien!

In de bossen wel meer fietsers en mountainbikers gezien.
Ik had vele Sneeuwklokjes verwacht te zullen zien,maar die kwam ik pas in Ommen tegen.

Het was een mooie wandeling,maar wel zwaar. Mijn benen voelden als lood. Hoe zwaar kan een been nu zijn?. Wederom vele bankjes aangedaan. Maar toch voelt het goed,want ik weet dat ik de afstand aan kan. In Ommen kon ik zo weer op huis aan.. Vanaf Zwolle weer met een cappuchino de trein in..
Ommen heeft wel een heerlijk leuk sfeervol restaurant bij het station.. Die kan ik aanraden! Ik ben er eerder ooit al eens geweest.
Van die oude stationsgebouwtjes hebben ze nog op de vechtdallijn.

In Assen de bus gepakt naar huis. Te moe......!

Nog 4 etappes te gaan dan zit ik op de helft,van Nederland en heb ik mijn eerste boekje uitgelezen en gewandeld......



  • 07 Maart 2013 - 16:45

    Diana:

    Goed bezig!
    Als je echt een koudje bij je draagt, kan daar ook de zwaarte van je benen door komen hè.
    Je bent echt al ver gevorderd.
    Ik kijk uit naar je foto's.

    Ik heb hier ook een blije geit in huis. Wim heeft zojuist zijn bevestiging gekregen van zijn deelname aan de Nijmeegse Vierdaagse.
    Pfffff, ik zou het op de fiets nog niet redden............

    Groetjes uit Schiedam

  • 08 Maart 2013 - 18:49

    Desiree:

    He hoi,

    Nou je houd de vaart er wel in zeg. Mooie foto's, Nederland is wel mooi, als je de plekjes kunt vinden :-)

    Liefs en groetjes
    Desiree

  • 09 Maart 2013 - 09:11

    Frouke:

    Zelfs met lamme benen aan de sjouw, ik doe het je niet na!!!!
    Doegie,
    Frouke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1416
Totaal aantal bezoekers 85995

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: