Etappe 10 Ommen-Hellendoorn 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Etappe 10 Ommen-Hellendoorn 21 km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Etappe 10 Ommen-Hellendoorn 21 km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

He he,

eindelijk dan toch het Pieter Pad weer op gepakt.
Ik had daar zoveel Zin in..van de week heb ik 4 dagen gewerkt maar zat de hele tijd aan vrijdag te denken en er weer eens op uit te gaan trekken in eigen land.
Mijn eigen expeditie,dan wel zonder eiland en met meer eten dan de expeditie Robinson leden krijgen. Toch voelt dit als mijn eigen expeditie,avontuur door Nederland.
Heerlijk tevens voor mijn eerste vakantie dag. Fysiek moe worden en de kop leeg maken van het werk. Wat met suc 6 is gelukt.

Met mijn Albert Hein treinkaartje om 9.02 op Zwolle aangegaan. Daar overstappen op de vechtdallijn.
En hup in een klein uurtje was ik weer in Ommen.
Heerlijk op het terras bij het station van Ommen een cappuchino genomen. Daarna naar het toilet en hup aan de wandel.

Het was even inkomen. Liep gelijk verkeerd,hoezo De Kamp in Ommen.
Toch het rustig bekijken en terug lopen en jawel de juiste weg vervolgen. Ommen heeft een paar indrukwekkende huisjes hoor!

Wat is ons eigen landje toch mooi! Vandaag toch weer een aantal x flink onder de indruk geweest.
Je loopt vanaf Ommen vrij snel de natuur in. Ik heb de tijd genomen om de uitzichttoren te beklimmen. Een klein klimmetje.
Mooi Landgoed Eerde met een uitzichts punt over de dode arm van de Regge.

Een geweldige mooie en indrukwekkende wandeling naar de Archemerberg,Wauw gaaf uitzicht. En overal paars om je heen,de heide staat in bloei...Een geweldig stukje Natuur.
Doorlopen naar de Dikke Steen. Mogelijk de grootste Zwerfkei van ons land.

Alleen was ik vandaag niet op het pad. Niet veel Pieter Pad gangers tegen gekomen. Twee liepen ervoor mij en ik kwam een paar tegenliggers tegen. Wel veel wandelers en fietsers..die andere routes volgden.

Uiteindelijk moest ik toch echt eens de wc opzoeken. Maar met de drukte op het pad zag ik geen geschikt plekje.
Uiteindelijk een **** jawel 4 sterren toilet gevonden,waar ik effe rustig kon gaan zitten bij De Hazelaer het Hof van Salland.
Ik met mijn wandel kloffie naar binnen,daarna een korte pitstop op het terras voor een overheerlijk koud glas cola. Ik kan het iedereen aanraden!

Vandaag een van de mooiere paden van het Pieterpad belopen. Zeker een aantal stukjes klimmen :-)..Mooie Heide en bossen.
En daar was dan Hellendoorn,je kan de kinderen al van verre horen gillen. Jawel van de achtbaan rit in Avonturen park Hellendoorn..zelf ook meerdere malen als kind geweest. In het centrum van Hellendoorn hoor je de gillende kids nog steeds (lachen).
Na 21 km heeft een klein busje lijn 96 mij naar het station van Nijverdal gebracht. De trein stond mij daar bijna op te wachten net als mijn overstap trein in Zwolle.
In Assen stap ik op de fiets bij het station en wil daar het fietstunneltje nemen. En jawel hoor daar komt mijn mams op de fiets aan.
Samen op weg naar huis gegaan.

Mijn benen en voeten voelen goed. Mijn nieuwe ecco's wandelschoenen doen het een stuk beter dan mijn lowa wandelschoenen.
Misschien ga ik dan toch nog slagen op de 40 km..
Ik geef het nog niet op!

Groetjes voor nu....


  • 30 Augustus 2013 - 20:38

    Freddy:

    Een werkelijk mooi gedeelte van Nederland. En dat op de eerste dag van je vakantie. Er zullen nog vele mooie plekken volgen :)
    Die 40 km gaat goed komen, nu ik dit heb gelezen! Gelukkig dat je ecco's toch echt goed bevallen.

    groetjes Freddy

  • 30 Augustus 2013 - 20:43

    Diana:

    Leuk dat je weer op pad bent gegaan en fijn dat je schoenen het goed doen.
    Mooi plaatje van dat weggetje tussen de hei!

    Fijne vakantie hoor. Groetjes, Diana

  • 30 Augustus 2013 - 22:23

    Frouke:

    Goed bezig, Natas!! En wat een mooie foto's. Hou nog wel wat energie over voor Rome!!!! Greetz, Frouke

  • 31 Augustus 2013 - 09:58

    Desiree:

    Wat een mooie omgeving zeg. Zo, vakantie he.... Nog plannen? Ik hoor het wel.
    Gr Desiree

  • 03 September 2013 - 08:15

    Marijke:

    Je hebt wel in een mooie omgeving gelopen.
    Geniet van je vakantie.
    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 85978

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: