Poging 2 Etappe 5 dit x anders om Schoonloo-Rolde - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Poging 2 Etappe 5 dit x anders om Schoonloo-Rolde - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Poging 2 Etappe 5 dit x anders om Schoonloo-Rolde

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

10 Februari 2013 | Nederland, Nederland

Afgelopen dinsdag 5 februari Natasja pakt het Pieter Pad weer op. Jammer genoeg de route niet uit kunnen lopen.
Toch vandaag zaterdag 9 februari pak ik het pad vol goede moet weer op.
Wel besloten vandaag van Schoonloo naar Rolde te lopen.
Om 10;30 zat ik in bus 21 vetrek station Assen.
Er kwamen 5 andere mensen met bergschoenen en rugzakken in de bus.
Joepie dat betekent vandaag dus niet alleen op dit traject van het Pieter Pad.

De route naar Schoonloo was super mooi,in het witte landschap.
Bij de rotonde in Schoonloo de bus uit,samen met het groepje van 5.
Even mezelf gereed maken voor de wandeling. De fotocamera in de jaszak, makkelijk bij de hand. Boekje in de hand. Lekkere warme handschoenen aan,gekregen van Trijnie. Rugzak op de rug en mijn grote zeer gepaste Praxis paraplu in de hand. Ik gebruik de paraplu als wandelstok. En hij is rood/wit net als de markeringen van het Pieter Pad.

Goed Orienteren. Waar is cafe Hegeman.
Aha links naast de rotonde. Zo de tocht van vandaag kan beginnen.
Gauw door lopen dacht ik nog,anders lopen ik en het groepje van 5 steeds achter elkaar aan.

Wat geweldig om te lopen in dit witte landschap,ontzettend mooi.
De route loopt voorspoedig. Ik wil de route vanuit het boekje nog wel eens anders lezen,maar het lukt goed.
Dat geeft gelijk weer meer vertrouwen..
Een prachtig stuk heide landschap bij Schoonloo.

Meindersveen ook een mooi stukje natuur. Nu loop ik dit traject in een keer goed waar ik de vorige keer twee keer mis liep. Je ziet het rode huisje in Meindersveen,voor mij nu inmidels al aardig vertrouwt. de vorige x heb ik hier vele voetstappen rondom het huisje en buiten het Pieter Pad gemaakt.

Even een praatje gemaakt met een tegmoetkomende wandelaar. Altijd leuk.

Het stuk waar ik de eerste keer verdwaald raakte heb ik nu goed onder de knie. Hoe had ik daar nu verdwaalt kunnen raken?!. Raar maar waar!
Ik heb nog maar eens een foto gemaakt van het weiland waar ik heb lopen rond soppen.
Nu kijk ik er lachend op terug,maar toen voelde het niet zo prettig.

Op dezelfde plek mijn toilet weer gebruikt in het bos.. Jaja exact dezelfde plek. Dit keer was ik net klaar.. komt er een fietser voorbij..
Bijna verblind door mijn witte billen haha LOL.

Bij hetzelfde bankje op beide routes pauze genomen om wat te eten.
Dit keer een cracker met komijne kaas.MMM
Terwijl ik op het bankje zit uit te rusten, komt de club van 5 die ik in de bus tegen kwam voorbij. De groep is nog groter geworden.
Maar wat blijkt ze hebben een slaapplek in Schoonloo,en lopen van Rolde naar Schoonloo.
Er wordt geknikt en gegroet als blijk van herkenning!.

De laatste loodjes.. De benen voelen goed,geen blaren..
Op het laatste stuk is de sneeuw haast verdwenen. De lucht wordt blauw. De zon schijnt..
Wat ziet het er dan weer anders uit.
Voorde Andersche Diep kan ik iedereen zeker aanraden om eens naar toe te gaan.
Gelegen tussen het Oosterveld van Rolde en het Eexterveld van Eext...

En via het oude spoorlijntje richting de Kerk van Rolde!

Ja zeker ik heb de route uitgelopen!!!
En ervan genoten!

  • 10 Februari 2013 - 11:05

    Frouke:

    Hoihoi,

    issie nu gelukt??
    Goed bezig!!!

    Greetz,
    Frouke

  • 10 Februari 2013 - 11:11

    Freddy:

    Nog 418 km te gaan ;)

  • 10 Februari 2013 - 11:23

    Desiree:

    En?. Nu niet verdwaald? Mooie foto's, zo met de sneeuw.
    Gr Desiree

  • 10 Februari 2013 - 18:39

    Corrie:

    Hoi Natasja,

    Mooie foto's heb je genomen. Heb je lekker gewandeld en nu de "kop weer fris" ?
    Mijn collega woont ook in dit 5 sterren dorp.

    Groetjes van Ebel. Corrie en Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 85928

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: