Etappe 8 Coevorden-Hardenberg afstand 19km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu Etappe 8 Coevorden-Hardenberg afstand 19km - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja - WaarBenJij.nu

Etappe 8 Coevorden-Hardenberg afstand 19km

Door: Natasja Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Het is maandagmiddag en ik ben onderweg naar het station van Assen.
Ik moet wel opschieten, want om 14:30 heb ik een late dienst op NG..
Toch fiets ik eerst naar het station.. om ouderwets treinkaartjes te kopen.. Waarom?

Omdat dat mij een stok achter de deur geeft om ook daadwerkelijk de deur uit te gaan en ook Vroeg de deur uit te gaan..

De voorspelling is goed,warme lente dagen :-)

Dinsdagmorgen (5 maart 2013)raap ik mezelf uit bed.. Bah voor het eerst dit jaar dat ik mijn keel en spieren voel,ook ik ja heb een beginnend koudje onder de leden.. Maar de beste remedie,frisse lucht en zonneschijn..

Omdat ik met de trein en kortingskaart richting Coevorden ga,kan ik pas na 9:00 vertrekken. Eerst lopend naar het station,enne om 9:14 vertrekt mijn trein.. Coevorden here I come!

Dit keer heb ik mijn boek mee genomen, zodat ik in de trein lekker kan lezen. Ik ben best een poosje onderweg. Dus Jill Mansell is mijn gezelschap;)

Ik reis via Zwolle en ga dan met de Vechtdallijn verder.
De Albert Hein to go ligt vlak naast spoor 15 waarvan de Vechtdallijn vertrekt. Wanneer je in het apparaat gelijk rechts van de deur een euro gooit, komt er een lekkere cappuchino uit! MMM
Deze gaat mee de trein in. De trein brengt mij in ongeveer 40 minuten naar Coevorden.

Nu na een goed ontbijt en een cappuchino moet ik toch wel eerst plassen voor ik met mijn wandeling begin. (HELP geen boom te bekennen)
Maar omdat ik hier eerder ben geweest;)..
Wanneer je bij het station het zebra pad neemt,via de sns bank geloof ik,de winkelstraat in loopt dan tref je daar na 200 meter aan de linker hand een overdekt winkelcentrum.
In het midden van dit winkel centrum tref je een PLAZA met 1 restaurantje, hier kan je voor 50 cent plassen (FIJN)

Goed na dat boodschapje weg gebracht te hebben begint mijn wandeling,dag Coevorden!

De weg is makkelijk op te pikken bij het station rechts.
Het weer is heerlijk. De bordjes van de "'Poort van Drenthe"' heb ik snel gevonden.
Even twijfel bij de tweede heuvelrug, moet ik nu om het meer (nee)direct rechts langs de heuvelrug.
Bij de grote poort met zwerfkeien even op een bankje gezeten, er was ook iemand anders,die zat in zijn auto te lunchen.
Mijzelf ook maar effe met de POORT op de foto gezet..Via een koelkast verder opweg..
Veel WINDMOLENS hierrrr!
Als je goed kijkt op de foto's komt de wit met blauwe trein van de Vechtdallijn voorbij.

Ik merk aan mijn lijf dat het anders voelt. De wandelingen in de kou verliepen soepeler voor mij. Maar ja mijn lijf,koudje..Lopen bij warmer weer voelt ook zeker anders..Ik pak ieder bankje dat ik tegen kom..Veel bankjes onderweg;)
De lunch zit in mijn rugzak.

De bewegwijzering is rood/wit lijkt op een vlag met twee strepen. Soms zijn het alleen 2 likjes verf!
Nu zie ik nieuwe bordjes.

Het is warm, de jas gaat uit. Ik loop alleen in mijn vest..Vanmorgen vroeg al factor 30 op mijn gezicht gesmeerd!

Weinig wandel verkeer op het PieterPad. Een wandelman gezien van de andere richting geen idee of hij een PieterPad wandelaar was.
Wel een vriendelijke begroeting gehad.
We gaan de nieuwe treinbrug over..passeren paarden..

Nog effe een tip ik heb een bankje genomen, bij de HOLTHEMERESCHweg)
Daar nog effe gekletst met 2 gezellige fietsers,ik ging verder en zij hebben mijn bankje over genomen.
Wanneer je een goede sanitaire stop wil maken en een terrasje wil pakken bij mooi weer raad ik je aan door te lopen. Langs de sportvelden..

Wanneer je goed het boekje leest dan, op de kruising rechtdoor, de brug over en de spoorlijn kruisen. Aan de rechterkant van de weg heb je een leuke plek aan het water voor een pauze en sanitaire stop.
Ik ben hier niet geweest,maar zag er zeker de moeite waard uit.

Gramsbergen LEUK plaatsje klein,maar intressant. Het heeft alles kerk winkels,kroeg,cafetjes,apotheek!

Na de Jodenweg ben ik zeer MOE..
Maar wauw.. Er is een mooi pad langs de voet van de dijk met uitzicht op Hardenberg!. Ik vind dat zeker de moeite waard..
Zien jullie de oortjes op de foto?
Enne dan over de mooie glinsterende brug naar het centrum en eindpunt van deze wandeling.. De brug heeft allemaal ZITJES!

TIP loop voorbij de blokker de winkelstraat uit,al maar rechtdoor en dan vind je het station.. Ik heb de langere route genomen:(

HARDENBERG HEEFT EEN LEUK CENTRUM,JA DIT SPREEK ME WEL AAN EEN GOEDE FIBE..ULTRA MODERN GEMEENTE HUIS WAHA

Op het station en in de trein nog effe verder lezen,
Jill Mansell
Eenmaal Andermaal Verliefd.......................

  • 06 Maart 2013 - 21:10

    Frouke:

    Leuke foto's, Natas!!! Je hebt er weer een mooie wandeling opzitten, met prachtig weer erbij!! Volgende week maar weer in de sneeuw en kou lopen....haha!! Liefs, Frouke

  • 06 Maart 2013 - 21:44

    Diana:

    Leuk dat je alweer verder bent gegaan. Je zet er aardig de pas in.
    Kan me goed voorstellen dat het je (meer) energie kost als je je niet helemaal fit voelt.
    Maar weet je, op karakter doorgaan en de tocht volbrengen, is wél heel goed voor de moraal.

    Ik kreeg grote vraagtekens toen je het over De koelkast had.
    Maar na het bekijken van je foto's begon het me te dagen.
    Begrijp ik het goed: er zitten drankjes in en als je geld in die groene container doet, mag je er eentje nemen?
    Wat een leuke service!

    Hopelijk zet je griep niet door.

    Groetjes en tot de volgende etappe.

  • 06 Maart 2013 - 22:09

    Arien:

    Leuk om te lezen Natasja!
    Lijkt mij mooi om te doen, ik wil best een keer een dag met je meewandelen,
    zeker met mooi lenteweer ;)

    Groetjes Arien

  • 06 Maart 2013 - 22:23

    Freddy:

    Ha......'k heb de oortjes gevonden ;) LEUK!
    Mooie route zeg! En al een heel eind gevorderd.

    Groetjes Feddy

  • 06 Maart 2013 - 22:33

    Natasja :

    Lieve allemaal,
    ik ben inmiddels al in Ommen :-)
    In mijn vrije dagen 40 km gelopen...
    Morgen volgt mijn verslag van vandaag harderberg-ommen 21 km.
    Donderdag wordt er eerst gewerkt!! Daarna met mijn mams en paps eten. En daarna taarten maken voor mijn mams verjaardag!!

    Arien En Freddy jullie zijn welkom;)!

  • 07 Maart 2013 - 14:31

    Gabrielle Rademaker:

    Hoi Natasja
    Wat een leuk reis verslag en dat je ondanks je niet zo lekker op stond toch op pad bent gegaan
    Groetjes Gabrielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Natasja op het Pieter Pad, de bedoeling is dat ik in 2013 het hele pad gelopen heb. Van Noord naar Zuid. Kijk en lees mee! Groet Natasja

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 85931

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: